„WARSZAWA DA SIĘ LUBIĆ …”

W dniach od 16 do 18 maja 2018 roku klasy VI a oraz VI b wraz z p. Anetą Biernat, p. Barbarą Godlewską i p. Mariuszem Fecko wybrali się na trzydniową wycieczkę do stolicy Polski – Warszawy.

Po długiej podróży autokarem, ale z uśmiechem na twarzy, uczniowie wraz z nauczycielami od razu udali się na zwiedzanie stolicy. W pierwszym dniu zaplanowana była wycieczka do Wilanowa. Znajduje się tam w malowniczym parku piękny pałac, w którym mieszkał sam Jan III Sobieski! Widok jaki w środku zobaczyliśmy, jest nie do opisania. Wielkie sale balowe przystrojone dodatkami z prawdziwego złota, sypialnie, w których spał król i sufity, na których były umieszczone piękne malunki, przedstawiające pory roku. Po zwiedzeniu wnętrza pałacu udaliśmy się do ogrodów królewskich. Znajdowały się tam urocze fontanny, wokół pełno soczystej zieleni, bardzo dużo kolorowych kwiatów oraz turkusowe Jezioro Wilanowskie.

Następnego dnia wybraliśmy się na zwiedzanie najstarszej części stolicy – Rynku Starego Miasta. Spacerowaliśmy, m.in. ulicami takimi jak Świętojańska oraz Kanonia. W centrum warszawskiego rynku na wielkim Placu Zamkowym, stoi najwyższy pomnik Warszawy – kolumna króla Zygmunta III Wazy. Podczas, gdy zwiedzaliśmy rynek, pan przewodnik opowiedział nam bardzo ciekawą legendę o Syrence Warszawskiej. Na Rynku Starego Miasta zobaczyliśmy jeszcze mury miejskie, Barbakan oraz pomnik Małego Powstańca. Następnie przeszliśmy do Zamku Królewskiego, który dawniej był rezydencją króla, a dzisiaj należy do najchętniej odwiedzanych atrakcji Warszawy. Zamek jest  niesamowicie piękny. Można tam zobaczyć cenne eksponaty i duże komnaty. Prawie wszystkie dodatki znajdujące się w Zamku były wykonane ze złota. Największą uwagę uczniów przykuły obrazy, na których zostały namalowane ważne wydarzenia związane z naszą ojczyzną.

Na Krakowskim Przedmieściu zobaczyliśmy Pałac Prezydencki, w którym mieszka Prezydent Polski – Andrzej Duda oraz najdroższy hotel w Warszawie, czyli Hotel Bristol. Mieliśmy też przyjemność zobaczyć pomnik Adama Mickiewicza. Na zakończenie dnia wybraliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie spędziliśmy 4 godziny. Znajdowało się tam pełno przeróżnych wynalazków, dzięki którym mogliśmy zaobserwować niesamowite zjawiska.

Ostatniego dnia wybraliśmy się do Łazienek Królewskich. Podziwialiśmy tam pomnik Fryderyka Chopina oraz Belweder. Po wyjściu z Łazienek Królewskich zobaczyliśmy również Grób Nieznanego Żołnierza. Następnie wjechaliśmy na taras widokowy umiejscowiony na XXX piętrze Pałacu Kultury i Nauki. Widok był niesamowity! Na koniec naszego pobytu w stolicy przejechaliśmy metrem warszawskim na Stadion Narodowy. Obejrzeliśmy szatnie piłkarzy reprezentujących Polskę, koszulki reprezentantów, jacuzzi, strefę trybun oraz wielką murawę, na której grają piłkarze.

Wycieczka była bardzo udana, więc pozostanie w pamięci uczniów i nauczycieli na długo.